Sunday 12 January 2014

R4BIA


Masih ingatkah kita tragedi Bumi Mesir berdarah? Siapakah yang menjadi dalang kepada kejatuhan Presiden Morsi? Rampasan kuasa tentera tatkala demokrasi sedang mekar di bumi anbiya' sehingga ulama' berselisih pendapat apakah darah rakyat dikira syahid atau sia-sia. Siapakah yang mengetuai serangan kudeta tatkala dahi umat Islam sedang sujud kepada Penciptanya? Beliau lah Jeneral Abdel Fattah al Sisi. Ketua Angkatan Tentera Mesir dan Menteri Pertahanan kepada Presiden Morsi.


BBC News melaporkan beliau kini dilaporkan sedang mempertimbangkan untuk bertanding kerusi Presiden Mesir pada pilihan raya akan datang (tahun 2014). Beliau menyatakan akan menawarkan diri bertanding sekiranya mendapat mandat daripada tentera Mesir. Masa berlalu, tanpa perlu berselindung lagi, inilah jawapan mengapa Morsi digulingkan. Jeneral yang GILA KUASA! Hingga sanggup menggadaikan nyawa rakyat yang tidak berdosa. Masjid dan hospital dibakar. Nyawa manusia dipandang enteng bagai sampah. Kononnya atas nama keamanan dan keselamatan yang entah dimana kebenarannya. Paling tersentuh bilamana rampasan kuasa direstui Arab Saudi lantas disanggah Presiden Kesatuan Ulama' Sedunia, Prof. Dr. Yusuf al Qardawi. Allahuakbar! Dimanakah hilang kewarasan mereka?


Di Malaysia, anak muda sibuk memperagakan baju berlogo tangan R4bia. Berbondong-bondong mahasiswa kita kembali ke tanah air berikutan keadaan yang tidak selamat di sana. Masjid bergema mendoakan keselamatan saudara Islam kita di sana. Masihkah kita ingat saat itu?



Kini, tangan kotor itu sedang menjejak langit. Mahu diangkat sebagai Presiden. Demi 'keamanan' dan 'keselamatan' ciptaannya demi untuk nafsu diri mahu berkuasa. Moga Allah hancurkannya seperti Abrahah dan bala tenteranya. R4BIA-

No comments:

Post a Comment