Sunday 12 January 2014

Gay dan Lesbian


Satu ketika kita digemparkan dengan perkahwinan sejenis seorang pelajar Malaysia tajaan Petronas di sebuah gereja bersama pasangannya seorang lelaki barat. Amat menjengkelkan apabila perkahwinan dilangsungkan lengkap dengan berbaju Melayu, sampin dan tengkolok. Lagak pendekar Melayu jati tetapi songsang. Fenomena ini semakin membimbangkan kita sebagai sebuah masyarakat normal.


Fenomena gay dan lesbian bukanlah satu perkara luar biasa di dunia yang sarat dengan kecanggihan teknologi kini. Tekanan demi tekanan yang dialami pemerintah di banyak negara menjadikan mereka semakin tertekan lantas tunduk atas desakan kaum sejenis ini. Lihat sahaja Amerika Syarikat. Pernah seketika, perkahwinan gay dan lesbian tidak dibenarkan di negara itu selaras dengan undang-undang negara. Namun, tekanan demi tekanan atas nama kebebasan hak asasi manusia, akhirnya pemerintah telah meluluskan dasar perkahwinan sesama jenis. Faktanya: sehingga Januari 2014 sebanyak 17 negeri di Amerika Syarikat telah mengiktiraf perkahwinan sejenis ini. Bertepatan dengan konsep pemerintahan Demokrasi Pluralisme negara Uncle Sam itu. Dalam Demokrasi Pluralisme, kerajaan kurang berfungsi terhadap kepentingan rakyat biasa sebaliknya menjalankan peranan sebagai memenuhi tuntutan golongan berpengaruh atau pendesak. Maka mendabik dada lah kaum ini atas kejayaan menundukkan si penguasa. Satu kejayaan bagi kaum Nabi Lut. Menanti azab Allah yang bakal menjelma..


Januari 2014, satu monumen dibina di Tel Aviv, Israel bagi memperingati gay dan lesbian yang menjadi mangsa pembunuhan kejam era Nazi. Betapa bodohnya manusia umpama haiwan bila bertuhankan nafsu..Ia bukan satu perkara yang baru kerana monumen yang sama telah dibina di Berlin, Jerman dan Amsterdam. Objektifnya hanya satu, sebagai memperingati mangsa pembunuhan gay dan lesbian yang tidak meneruskan hidup bagi menikmati saat indah bersama. Semasa pemerintahan Adolf Hitler, ribuan gay dan lesbian dihantar ke sebuah kem sekitar 1930-1940 dan Polis Rahsia Gestapo telah menahan 100,000 orang gay.


Al Quran menukilkan kisah kaum Lut yang merayu agar diserahkan tetamu berwajah tampan yang pada hakikatnya seorang malaikat untuk dilempiaskan nafsu jijik mereka. Lantas datang balasan Allah hingga lenyap mereka di muka bumi. Nauzubillah..' Dan prahara angin telah meruntuhkan negeri kaum Lut. Ia menimbuni negeri itu sebagai azab dengan puing-puing yang menimpanya'.(Surah al Qamar ayat 53-54).

Doa kita agar dijauhkan nasab keturunan kita dari tergolong dikalangan mereka. Ingatan buat diriku dan putera-puteriku.

No comments:

Post a Comment