Wednesday 24 July 2013

Tembok Tamadun Yang Mulai Roboh


Mahkamah membenarkan ikat jamin RM 30,000 setiap atas tiga pertuduhan kepada blogger seks, Vivian Lee dan Alvin Tan. Mereka didakwa di bawah akta hasutan kerana memuat naik gambar 'berbuka dengan babi' yang membangkitkan kemarahan umat Islam yang sedang berpuasa. Selain itu, mereka juga didakwa kerana memuat naik gambar aksi seks mereka di blog untuk tatapan umum.

Fenomena menghina agama semakin menjadi-jadi sejak kebelakangan ini. Apakah ia berpunca daripada lemahnya penguatkuasaan atau salah didikan ibu dan ayah? Tanpa sedar, masyarakat semakin hilang sensitiviti kesucian beragama. Semua dilakukan atas prinsip kebebasan. Jika ini dibiarkan bimbang nanti akan mencetuskan api perkauman di negara kita. 

Kepada mereka berdua; ingatlah kami tidak gila untuk membiarkan Islam kami dipijak, kami tidak pekak dengan kata cacian pada agama kami dan kami tidak buta untuk membiarkan maksiat bermaharajalela. Diam kami bukan kerana takut, tunduk kami bukan pengecut. Pesan buat diriku dan anak-anakku.. Tembok Tamadun Yang Mulai Roboh-


No comments:

Post a Comment