Tuesday 23 July 2013

LANGKAH KANANKU

Bismillahirrahmanirrahim.

Dengan nama Tuhanku pena ini mula bertinta buat pertama kalinya. Tiada apa yang dapat aku zahirkan melainkan syukur yang tidak terhingga di atas kurniaanNya. Ramadhan telah memasuki fasa kedua. Janji Allah ‘ Adalah bulan Ramadhan, awalnya rahmat, pertengahannya maghfirah dan akhirnya pembebasan daripada api neraka’.  Moga kita menguatkan tekad untuk mencari kesempurnaan dalam berpuasa. 




Kuhambakan diriku atas nama 'Tinta Putih' sebagai  simbolik ketinggian ilmu dan kebersihan hati dalam mencari redha Ilahi. Bukan niat bermegah-megah, jauh sekali untuk mencari puji-pujian manusia. Hanya berkarya untuk menambah ilmu pengetahuan dan berkongsi pengalaman hidup. Sudi-sudilah kalian membaca, berkongsi komen, cadangan, teguran denganku. Moga dengan teguran kalian dapat menjadikan diriku semakin tunduk ke bumi.

Berlalunya Ramadhan sepantas roda berpusing. Sedetik masa berlalu, tiada siapa yang dapat mengembalikannya. Begitulah juga hidup. Mungkin banyak kesilapan yang masih belum diperbaiki, mungkin ramai hati yang masih terluka dek sifat sombong dan angkuh kita. Pesan buat diriku dan teman-teman. Sama-samalah kita renungkan.

Salam perkenalan dariku 'Tinta Putih'.-demi keluarga-




 

No comments:

Post a Comment