Wednesday 6 August 2014

Malaysia di Mata Israel



Gempak gempita seisi dunia memandang Malaysia bila Israel menuduh Malaysia melatih pejuang Hamas yang kini sedang bermati-matian demi mempertahankan tanah suci Palastin. Kononnya Malaysia melatih pasukan elit Hamas taktik berperang dan menculik tawanan. Entah apa permainannya hingga Malaysia sebuah negara kecil dilihat sebagai ancaman kepada dunia. Jika kerana sokongan kita yang tidak berbelah bahagi kepada Palastin dijadikan sebab kenapa kita dituduh sedemikian, ingatlah wahai Israel! Tuduhanmu tidak sedikitpun menganjak pendirian kami.



Aku mengkaji dan mencari sebab mengapa mereka ini (kaum yahudi) tidak pernah belajar dari kesilapan. Mengapa perlu dicabar kuasa tuhan? Sedarkah mereka Allah memperincikan satu-persatu sifat dan balasan yang akan mereka perolehi? Malah, sejarah silam Bani Israel ini masih terpahat kukuh agar mereka sedar kesilapan mereka. Namun, mereka masih angkuh, bongkak dan terus melakukan kezaliman. Astaghfirullah..aku masih gagal mencari jawapan atas persoalan ini.



Tanpa sedar kita telah lama diperhatikan Israel. Benar! Mereka melihat kita sebagai ancaman. Buktinya, Malaysia pernah mengalami Krisis Ekonomi 1997 yang hampir menggadai harga sebuah negara bernama Malaysia ke tangan George Soros, seorang Billionaire berbangsa Yahudi. Kita hampir dikalahkan melalui kuasa ekonomi. Mujur, Perdana Menteri Malaysia ketika itu, Tun Mahathir bijak membaca percaturan Soros dan akhirnya Soros berputih mata. Alhamdulillah, Allah menyelamatkan kita.



Pendirian teguh Malaysia bersama Palastin dan kelantangan pemimpin kita membidas Israel menyebabkan kita menjadi perhatian dunia. Malah tidak keterlaluan jika aku mengatakan kita lebih 'berani' berbanding negara Arab yang lain. Tun Mahathir dalam satu persidangan antarabangsa menempelak Yahudi Israel secara terang-terangan. Akibatnya beliau sendiri pernah disekat memasuki Israel. Terkini, blognya turut disekat kerana kritikan beliau terhadap Israel laknatullah.



Israel terus mengintai kita. Berhati-hatilah!. Israel menuduh pesawat MH 370 ini dipenuhi senjata dan sedang menuju ke Israel. Lantas Israel mengetatkan kawalan di semua pintu masuknya. Selain itu, wujud juga laporan menyatakan tragedi MH17 yang ditembak jatuh adalah satu perancangan Yahudi dalam menjayakan New World Order. Sejauh manakah kebenarannya, hanya Allah yang mengetahui. Aku bukan penyiasat bertauliah mahupun perisik sehebat Central Intelligent Agency (CIA). Aku hanya mencari kebenaran melalui bacaan dan sedikit pertimbangan.



Hatiku berdesik ada sesuatu yang akan atau sedang direncanakan Israel terhadap kita. Jelas! mereka melihat kita sebagai satu ancaman dan pastinya mereka akan melakukan apa sahaja untuk menyambung hayat Israel di muka bumi ini. Doaku agar kita dijauhkan dari segala kejahatan dan malapetaka.



Ingatan buat diriku dan teman-teman; bersatulah kita dalam mempertahankan agama yang suci ini. Kepada berbaju hijau dan biru, bukan masanya untuk bermegah-megah dengan bintang-bintang di bahu mahupun pingat di dada. Kepada ahli politik dan pengampu politik, ini bukan masanya untuk mencari kontrak bagi mengisi perut yang buncit. Kepada alim ulama', kerahlah segala keringat dan ilmu yang ada untuk menyatukan umat ini. Bukan masanya untuk kafir-mengkafirkan sesama kamu. 'Panjangkanlah hayat dunia ini untuk anak cucu kita mengisi bekalan ke sana'.

No comments:

Post a Comment